Podaci iz CDS/ISIS-a prije konverzije
Ovaj katalog ne obnavlja se od 2008. godine.

Nova verzija kataloga, s ažurnim podacima o dostupnosti primjeraka , nalazi se na adresi http://koha.ffzg.hr.

Rezultati pretraživanja

Broj rezultata: 9

1
ISBN:0-309-07036-8
Naslov:How people learn : brain, mind, experience, and school / John D. Bransford, Ann L. Brown, and Rodney R. Cocking, editors
Izdanje:Expanded ed.
Impresum:Washington : National Academy Press , cop. 2000
Materijalni opis:X, 374 str. : graf. prikazi ; 25 cm
Jezik:engleski
Napomena:Bibliografija. - Kazalo
Ključne riječi:obrazovanje * teorija učenja * učenje * poučavanje * učitelji * tehnologija u obrazovanju
Sažetak:Evaluates the most current scientific data on learning, teaching and learning environments. The objective of the book was to ascertain what is required for learners to reach deep understanding, to determine what leads to effective teaching and to evaluate the conditions that lead to supportive environments for teaching and learning. Six areas that are relevant to a deeper understanding of students' learning processes are explored: the role of prior knowledge in learning; plasticity and related issues of early experience upon brain development; learning as an active process; learning for understanding; adaptive expertise; and learning as a time-consuming endeavor. The book discusses research in another 5 areas that are relevant to teaching and environments that support effective learning: the importance of social and cultural contexts; transfer and the conditions for wide application of learning; subject matter uniqueness; assessment to support learning; and the new educational technologies.
Sadržaj:Part I: Introduction ..Learning: From speculation to science Part II: Learners and learning ..How experts differ from novices ..Learning and transfer ..How children learn ..Mind and brain Part III: Teachers and teaching ..The design of learning environments ..Effective teaching: Examples in history, mathematics, and science ..Teacher learning ..Technology to support learning Part IV: Future directions for the science of learning ..Conclusions and recommendations for research
UDK:159.9
APA CC:3500
Ostali autori / urednici:Bransford, John D.
URL :http://www.nap.edu/
Signatura:3500 2000 HOW
Inventarni broj:46/2003
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija
MFN:4624

2
ISBN:0-309-07036-8
Naslov:How people learn : brain, mind, experience, and school / editors John D. Bransford, Ann L. Brown, Rodney R. Cocking ; Committee on developments in the science of learning ; Committee on learning research and educational practice
Izdanje:Expanded ed
Impresum:Washington, D. C. : National Academy Press , cop. 2000
Materijalni opis:374 str. : ilustr. ; 26 cm
Jezik:engleski
Napomena:Str. 285-348:Bibliografija. - Str. 363-374: Kazalo
Ključne riječi:učenje * podučavanje * obrazovna tehnologija * kurikulum * nastavnici * osobe
Sažetak:<Part I: Introduction>, <Part II: Learners and learning>, <Part III: Teachers and teaching>, <Part IV: Future directions for the science of learning>
UDK:371.322.7:159.953:371.2:371.12-05
Signatura:PE 371.3 HOW
Inventarni broj:17505
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija
MFN:6344

3
Autor:Ferrara, Roberta A.
Naslov:Children's learning and transfer of inductive reasonig rules : studies of proximal development
Matična publikacija:Child Development / Willard W. Hartup ; (1986), Vol 57., no 5., str. 1087-1099
Napomena:str 1098-1099: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:14584

4
Autor:Crisafi, Maria A.
Naslov:Analogical transfer in very young children : combining two separately learned solutions to reach a goal
Matična publikacija:Child Development / Willard W. Hartup ; (1986), Vol 57., no 4., str. 953-968
Napomena:str 967-968: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:14616

5
Autor:Brown, Ann L.
Naslov:Psihologijska teorija i poučavanje teškoća u učenju
Matična publikacija:Psihologijska znanost i edukacija / Nikša Nikola Šoljan ; (1989), str. 64-86
Napomena:str. 82-86: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija * 37
SignaturaPE B 3718
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:17711

6
Autor:DeLoache, Judy S.
Naslov:Precursors of mnemonic strategies in very young children's memory
Matična publikacija:Child Development / Willard W. Hartup ; (1985), Vol 56., no 1., str. 125-137
Napomena:str 136-137: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:16316

7
Autor:DeLoache, Judy S.
Naslov:The development of error correction strategies in young children's manipulative play
Matična publikacija:Child Development / Willard W. Hartup ; (1985), Vol 56., no 5., str. 928-939
Napomena:str 938-939: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:15146

8
ISBN:1-85444-029-2
Autor(i):Brown, Ann
Naslov:Before Knossos : Arthur Evans's travel in the Balkans and Crete / Ann Brown
Impresum:Oxford : Ashmolean Museum , 1993
Materijalni opis:96 str. : ilustr. ; 20 cm
Jezik:engleski
Napomena:Str. 87-88: Bibliografija. - Epilog: str. 84-87
UDK:902/903
Signatura:902 BROWN bef
Inventarni broj:10673
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za arheologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/arheologija
MFN:4126

9
ISBN:0-9000-9092-8
Autor(i):Brown, Ann
Naslov:Arthur Evans and the Palace of Minos / Ann Brown
Impresum:Oxford : Ashmolean Museum , 1983
Materijalni opis:110 str. : ilustr. ; 20 cm
Jezik:engleski
Napomena:Str. 110: Bibliografija
UDK:904(38):929
Signatura:904 BROWN art
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za arheologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/arheologija
MFN:3631

Upit: PersonalName_swish=(Brown Ann )

login